Seçimlerimiz, ödediğimiz bedeller, verdiğimiz ödünler bizi nasıl ve neye dönüştürür?

Carlo ve Joel üniversite günlerinden beri yakın arkadaştırlar. Aradan yıllar geçmiş, her ikisi de evlenmiş ve çocukları olmuştur. Şimdi kurdukları yuvalarında eşleri Grace ve Sharyl ile çocuklarını büyütmekle meşguldürler. Ancak bir kaç yıl arayla birbirlerinin evlerinde geçirdikleri iki gece, aslında aralarında ne kadar büyük bir uçurumun olduğunu fark etmelerini sağlar. ARAMIZDA, yaşam içindeki seçimlerimizin, ödediğimiz bedellerin, verdiğimiz ödünlerin bizi nasıl değiştirip dönüştürdüğünün çarpıcı bir keşfidir.


"Aramızda"nın 2004 ilkbaharında New York’ta ‘Manhattan Theatre Club’ taki sahnelenişinden sonra basında çıkan eleştirilerden alıntılar:


"Hortua’dan paranın en samimi ilişkileri bile ne hale getirdiği – onları nasıl yozlaştırdığı- üzerine çok sert bir oyun.”
- New York Times

“ ‘Aramızda’, yaşamda ödün vermenin kaçınılmazlığını son derece sivri bir dille anlatıyor. Joel karakterini canlandıran David Harbour, sezonun en tartışmalı, en marazi ve en esprili performanslarından birini sunuyor. Nefret ederek yaptığı işi, ‘Bir granola barının üzerine düzgün bir şekilde bal damlatabilmek için 400 iş saati harcadım.’ diyerek tanımlıyor. ‘Yapacak hiç iyi bir şeyin olmadığı yer’ diye tanımladığı Orta Batı’ya veryansın ediyor ve karısına bitip tükenmez bir vahşilikle saldırıyor. Aynı zamanda yeni bir baba olarak, ebeveyn olmanın mutluluğuna dair putları parçalamayı da kafasına takmış: ‘Hayvanat bahçesindeki maymunları yavruları hakkında atıp tutarken duyuyor musun?’ Joel, çaresiz ve boğulmuş bir adam."
- The New York Post

"En iyi arkadaşlar. Hayat seçimleri. Farklı yollar. Patlamaya hazır çatışmalar. Bazı arkadaşlıkların, ne kadar derin olursa olsun, kalıcı olamayacakları konusunda dokunaklı bir hatırlatma."
- Associated Press

"Yeni ve son derece zeki bir yetenekten parlak, iştah açıcı ve büyüleyici bir oyun. Keskin dönüşler ve sürprizlerle dolu ‘Aramızda’ nefesinizi kesebilir."
- The Journal News

"Hortua, ‘otuzlu yaşları’ bütün samimiyetiyle açık açık anlatıyor. Kişilerarası gerginliklerin ve huzursuzlukların kusursuz bir resmini çiziyor."
- Newsday

“‘Aramızda’, iki çiftin gençlikten orta yaşa geçerken karşılaştıkları sorunlar ile bunların yarattığı hayal kırıklıkları ve hayatta ödün vermek zorunda kalışlarıyla hesaplaşmaları hakkında kara kara düşündüren bir komedi-dram."
- Variety

“Evli çiftler arasındaki geçici duygusal çatışmaları anlatan oyunlar, sonsuza dek Edward Albee'nin ‘Kim Korkar Virginia Woolf'dan?’ı ile karşılaştırılmaya mahkûmdur – ama Joe Hortua’nın iyi yazılmış oyunu ‘Aramızda’, bu karşılaştırmadan oldukça büyük bir başarıyla çıkıyor. Zekice diyaloglar ve karakterlerle örülü ‘Aramızda’, modern kariyerlerde ve evliliklerde kaybedilen idealler ve kaçınılmaz hayal kırıklıkları üzerine sarsıcı bir komedi-dram. Pek çok modern ilişkide iletişimin içinde gizli olan ‘zeki ve incelikli düşmanlık’ hiç bu kadar acımasız bir doğruluk ve mizah anlayışıyla tasvir edilmemişti.”
- Hollywood Reporter

"Harold Pinter başlattı, David Mamet Amerikanlaştırdı ve kesinlikle çok usta bir yazar olan Joe Hortua ‘Aramızda’ ile şimdi onu, neredeyse, herkesin yaptığı gibi gösteriyor.
- New York Magazine

“Joe Hortua'nın ‘Aramızda’sı hayat tercihleri, evliliğin iniş çıkışları ve arkadaşların yavaş yavaş birbirlerinden kopuşu üzerine kışkırtıcı bir bakışa sahip. Seçkin diyaloglar ve zekice gözlemler içeriyor. Joe Hortua, özellikle, iyi bir kulağı olan yetenekli genç bir oyun yazarı.
-Broadway.com

"Joe Hortua'nın ‘Aramızda’sı akılda kalıcı sahneleriyle çiftlerin dünyasındaki zorlukları çarpıcı bir biçimde vurgulayan karanlık bir oyun. Hortua, maalesef, bebeklerin bir haneye getirebileceği sık sık gözden kaçırılan umutsuzluğa dikkat çekiyor. Hortua, ayrıca, çocuk sahibi oldukları halde kendileri çocukça rekabet etmeye devam eden iki adamın utanç verici ilişkisini etkileyici bir biçimde otopsi masasına yatırıyor."
- Backstage

Yaşamda, yaptığımız seçimlerin bir toplamıyız ve mutluluğumuz, hayallerimiz yol boyunca değiştirmek veya vazgeçmek zorunda kaldıklarımızla belirlenir. Joe Hortua'nın ‘Aramızda’daki keskin kenarlı dörtlüsünün özünde de işte, bu kışkırtıcı ve kimi zaman ıstırap verici öncül yatıyor.
- Theatrescene.net

"İlk perde son derece komik: Joel ve Sharyl arasındaki yürek parçalayıcı ve eğlendirici kavganın tırmanışı nefes kesici. Hortua, ‘Aramızda’da insanlar arasında dile getirilemeyen hasta hisler olduğunda, aralarında yaşadıkları her şeyin potansiyel olarak tartışma yaratacağını ileri sürüyor.
-Theatermania.com

"Diyaloglar, aniden patlayan bir gümbürtü ve yumuşak bir lirizm arasında akıyor."
- Broadwayworld.com

"Akıllıca gözlemler sunan ‘Aramızda’, keskin ve genellikle çok, çok komik diliyle göz kamaştırıyor.”
-Wolfe Entertainment

"Joe Hortua'nın ‘Aramızda’sı sinsi bir oyun; yazarın kendisi mi sinsi yoksa sinsice mi davranıyor bundan pek emin değilim. ‘Aramızda’ bir bilmeceyle bitiyor - Joel'in geride bıraktığı o önemli kağıt parçası ne olacak? Muhtemelen bu durum, bir oyun yazarının olaylara son verme arzumuzu engellememesi gerektiğini düşünen geleneksel zihinleri kızdıracaktır. Ama ben, bu açık uçlu sonu tüm olasılıkları düşünmeye yönelik bir davet olarak görüyorum. Tamamen dürüst bir bakış açısıyla.”
- Portiflex.com
The Best betting exchange http://f.artbetting.net/
Full reviw on bet365 b.artbetting.net by artbetting.net
www.bigtheme.net